Werkwijze begeleiding
Indien een potentiële client zich bij ons aanmeld, komen wij dezelfde week nog langs om een intakegesprek te voeren, waarbij we beoordelen of de zorgvraag passend is. We vullen een intakeformulier in en zodra alle benodigde documenten aanwezig zijn, kunnen we starten met de zorg. We maken dan een startrapportage van jouw situatie op basis van de acht leefgebieden.
Wij werken met digitaal dossier, genaaamd Zilliz. Hierin staat ook de startrapportage. Na een maand maken we op basis van alle informatie die we verzameld hebben een begeleidingsplan met doelen, subdoelen en interventies. Ook deze wordt beschreven op basis van acht leefgebieden. De cliënt tekent voor akkoord. Elk halfjaar wordt vervolgens geëvalueerd samen met de cliënten. We kijken dan of de doelen zoals beschreven in het begeleidingsplan behaald zijn. Elk jaar maken we dan weer een nieuw begeleidingsplan. Tussendoor rapporteren we alles in Zilliz naar aanleiding van de contactmomenten.
Concreet plan
Daarnaast maken we van elke cliënt een risico-analyse, zodat we een concreet plan van aanpak met interventies hebben op het moment dat zich risico’s voordoen. Dit is met name belangrijk voor cliënten die forensische zorg krijgen. Op deze manier werken we namelijk doelgericht aan recidive vermindering.
Wekelijks hebben we intern casuïstiek om de situaties van de cliënten te evalueren en te reflecteren op ons eigen handelen om de kwaliteit van onze zorg te waarborgen.
Liever terug gebeld worden?
TERUGBELVERZOEK
Laat hier je nummer achter, dan nemen we binnen 2 werkdagen contact met je op.
Bellen
info@zorg4noord.nl
Postadres:
Nijverheidsweg 14a, 9601 LX Hoogezand
Voor onze clienten zijn wij 24/7 bereikbaar.
Verder zijn wij open voor vragen van maandag tm vrijdag van 8.30 tot 17.00.